ανακαλύπτω μουσική: George Crumb


- Θα πάω αύριο σε συναυλία στο Barbican Centre. Θέλεις να πάμε παρέα;
- Τι παίζει;
- George Crumb.
- Ποιός είναι ο κύριος;
- Ψάξ' το στο google.

[δέκα λεπτά μετά]

- Ωραίος ακούγεται. Θα 'ρθώ...

Κι έτσι, έψησα τον συγκάτοικο να έρθει μαζί μου στη συναυλία, να μείνει εν τέλει όλη μέρα μαζί μου στο Barbican, μαθαίνοντας για τη μουσική του George Crumb και να ενθουσιαστεί απίστευτα με αυτή. Τώρα σας ψήνω κι εσάς...

Μετά από μια ολόκληρη μέρα "ολοκληρωτικής βύθισης*" στο έργο του, μέσα από συναυλίες, ταινίες και συνεντεύξεις, απεφάνθην ότι ο George Crumb δεν είναι απλά συνθέτης (και μάλιστα από τους καλύτερους έβερ) είναι και μάγος. Προσωπικά, θεωρώ ότι η μουσική του έχει κάτι να πεί. Είναι ιεροτελεστιακή και νιώθω ότι με μεταφέρει σε άλλους κόσμους.

Ακούστε δυο δείγματα εδώ (σύνδεσμος για το last.fm - πλήρη tracks):

George Crumb - Dream Images (Love-Death Music) / Gemini (4:08)

Από τη συλλογή "Makrokosmos I" για σόλο πιάνο, ένας κύκλος κομματιών εμπνευσμένος από το Ζωδιακό κύκλο. Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι οι Δίδυμοι και είναι χτισμένο πάνω σε δραματικές εναλλαγές διαθέσεων και ύφους (οι Δίδυμοι είναι διάσημοι γι' αυτό!). Στο κομμάτι χρησιμοποιείται απόσπασμα από μουσική του Chopin που επανέρχεται μερικές φορές μέσα στο μωσαϊκό του αντιθετικού χαρακτήρα του κομματιού. Περισσότερα εδώ.

George Crumb - Vox Balaenae (18:51)

"Η Φωνή της Φάλαινας" για 3 μασκοφόρους εκτελεστές (ηλεκτρικό φλάουτο, ηλεκτρικό βιολοντσέλο και ηλεκτρικό πιάνο), εμπνευσμένο από τα υποβρύχια καλέσματα των φαλαινών και την έννοια του χρόνου (συναισθηματικός χρόνος, γεωλογικός χρόνος κτλ). Περισσότερα εδώ.

Περισσότερα για τον George Crumb στην επίσημη ιστοσελίδα του. Η εικόνα στην αρχή της ανάρτησης είναι η εντυπωσιακή παρτιτούρα του "Spiral Galaxy - (Aquarius)" από το Makrokosmos I, παρμένη από εδώ.

K

*το "ολοκληρωτική βύθιση" δεν είναι δικό μου. Έτσι ονομάζεται ο κύκλος συναυλιών - "BBC Symphony Orchestra's Total Immersion" - για όποιον ενδιαφέρεται να πάει. Η επόμενη συναυλία θα είναι αφιερωμένη στον Hans Werner Henze.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

έχω τες πάρτες για τα κομμάτια του 'μακροκόσμος', εν που τα αγαπημένα μου...


τώρα να δείς ρέ κούνουπε που θα φκείς αβαντκάρτ στο τέλος ;)))




Diasporos

Unknown είπε...

Φίλε μου σε ευχαριστώ για την παρακολούθηση! Δε μπορείς να φανταστείς τη χαρά μου που άνοιξα τη σελίδα σου κ είδα φάτσα κάρτα George Crumb!!! Music for a Summer Evening κ Black Angels τα αγαπημένα μου!

Κουνούπι είπε...

Διάσπορε:

Γιατί είπεν σου κανένας ότι δεν είμαι και αβαντγκάρντ; Με μέτρο βέβαια. Και εμέναν αρέσκει μου πολλά το "Makrokosmos".

Χρήστο:
Ευχαριστώ :)

Δημοσίευση σχολίου

Ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε!